Rösterna i huvudet


Idag har jag sett mig i spegeln säkert 30 gånger.
gått in och ut från toaletten, lyft på tröjan och klämt mig på magfettet, känt på fettet på låren. gått ut på promenad, träffat vänner, varit på födelsedagsfika och tagit små bitar tårta och ätit utan att tänka o må dåligt. sen har jag sett mig i spegeln och känt mig smal. har inte benen krympt rätt mycket? sitter inte jeansen mycket lösare nu? sen har jag fått ryck och gjort 50 situps på badrumsgolvet, känt mig oövervinnerlig och stark. gått ut på ännu en promenad. Känt mig så o-hungrig man kan bli, men ändå tagit en macka för att någon jävla röst i huvudet tvingat mig. Såna här dagar känner jag mig helt störd och sjuk i huvudet.

vad är det för fel på mig?
kommer jag någonsin kunna se MIG SJÄLV i spegeln eller är hela jag bara något jävla monster som ändrar form och skepnad för varje gång jag ser mig själv? Hur fan ser jag ut på riktigt, hur ser andra mig??

Är jag tjock eller smal ? Är jag hungrig eller mätt?



Äter jag groteskt mycket eller groteskt lite ?? Jag orkar inte, jag vill bara få må bra och vara glad. men jag är inte glad för i mitt huvud är det kaos.


Kommentarer
Postat av: frida

alltså detta är mig precis!

vet inte alls om det är bra eller dåligt, om jag är tjock eller smal. om jag äter tillräckligt, för lite eller alldeles för mycket.

och det jag verkligen förstår minst utav är hur jag hamnade här, jag var ju hon som mådde bra. och jag mår väl bra fortfarande, förutom matproblemen och ångesten. eller?

2012-05-07 @ 17:42:29
URL: http://alltdudromtom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0