Våffeldagen....hjälp......

Visst känns det lite i benen idag efter långlöpningen igår, men det känns bra!
Tänkte igår lite på min bulimiperiod som jag hade under stor del av förra året. Den var kopplad till känslomässiga problem och när jag ser tillbaks på hur en dag kunde se ut gör det ont i mig.....tankarna finns delvis kvar men nu börjar jag kunna kontrollera mig själv lite bättre. Det kommer nog alltid gå i perioder för mig. antingen äter jag för mycket eller för lite. Det är hemskt att ha ett så laddat förhållande till mat!! det förstör otroligt mycket.

Dagens intag än så länge är frukost, gröt med blåbär och lite skivat äpple + mjölk, 140 kcal.

Resten av dagens intag kommer se ut såhär:
1 liten portion pastasallad med äpple, högst 300 kcal.
1 våffla med lite sylt. Ja det är ju våffeldagen och här hemma ska det ätas våfflor. Känns iaf skönt att jag vet det redan nu så jag kan planera dagens matintag lite. En våffla med grädde och sylt är 300 kcal!!!!, blev helt chockad när jag googlade det. Shit alltså, hade lätt kunnat äta typ 4 st men det hade alltså blivit 1200 kalorier!. Gaaaaaalet. Så det blir alltså 1st

Tippar att dagens matintag slutar på 800-900 kalorier. Det är helt ok, även om det egentligen är för mycket för att jag ska fortsätta gå ner i vikt, men ska kompensera med en powerwalkieee!


Kommentarer
Postat av: ziggy

Kul att du hittat min blogg, tyvärr går viktnedgången segt men jag ska nå min målvikt innan maj :)

2012-03-25 @ 15:00:12
URL: http://ziggy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0