Vad är en portion? Någon med matvåg som kan hjälpa?

Nej blev inga fler inlägg igår. Var för arg. Idag försov jag mig till jobbet, kastade i mig en miniportion Special K red berries med sojamjölk, ett knäckebröd med 1/3 skiva skinka, och skyndade iväg. Nu är jag på jobbet och slutar om en timme, yaaaay. Planerar att äta ett äpple till fikat nu och dricka lite kaffe. inte så illa väl? eller?

Mina ben är tjockstockar så jag borde inte få äta något alls egentligen. Vet att de inte kommer bli smalare förrän jag ligger på 52-53 kilo-....bara att kämpa.

Puss på er alla! Börjar få riktigt många besökare nu faktiskt. Lite läskigt men kul !

Förresten! En högst relevant fråga! Need some help . . . . . .
Det här med "portionsstorlekar". har ingen matvåg = problematiskt. En portion special k red berries är typ 30-40 gram tror jag, och ger 120 kalorier eller ngt sånt. Rätta mig om jag har fel. HUR MÅNGA DECILITER ÄR DET? Skulle någon som har matvåg kunna hjälpa mig? hade varit så himla snällt. Det som ofta ger mig ångest är att jag inte vet hur mkt flingor/whatever jag hällt upp. Alltså, vad är en portion?





Kommentarer
Postat av: e

1/2 dl special k red berries är cirka 20g :)

2012-06-15 @ 08:57:07
URL: http://truthbetoold.blogg.se
Postat av: e

1/2 dl special k red berries är cirka 20g :)

2012-06-15 @ 08:57:08
URL: http://truthbetoold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0