Kolhydratsbomben

Vet ni? Jag tror inte jag ska lägga ut några menyer eller matplaneringsgrejer här i bloggen på ett tag.


För gör jag det, tenderar det att bli så att jag gör TVÄRTOM. som nu då...LCHF dag 3 enligt mitt lilla schema. Hur har det gått då ? Jo, det börjar bra på morgonen. Imorse stekte jag ett ägg och åt tillsammans med keso. Men så blev det middag, man vart bortbjuden och det blev PALT. för er som inte vet vad det är är det mjöl och potatis. KOLHYDRATER! och till detta äter man då smör o lingonsylt o stekt fläsk. Så jääävla onyttigt.


En portion på 2-3 st platta paltar kan ge 1000 kalorier.


Så idag får jag signa upp mig på ca 1300 kalorier, vilket är på tok för mycket och inte alls kostmässigt i den riktningen ja vill gå, dvs LCHF mycket protein o fett men nära noll kolhydrater.


Inget att deppa över. Så är det. Kan INTE ta mina mått idag heller pga detta, vet ni hur magen ser ut efter palt eller????


Idag har jag iallafall promenerat 1 timme vilket borde betyda en del minus, bra det iallafall.
Sen har jag kommit på att nu är verkligen ej tid att sluta med nikotinet....man går ju upp i vikt av det också som fan.


Vart tog motivationen vägen? Ibland är det dåligt att få höra att man ser ut att ha gått ner i vikt. Då blir man plötsligt lite slarvig o slapp och trycker i sig massa skit. ej braaa!!

Nu ska jag slappa o se tv eller något.
Någon som har bra tips på vad man kan se när man betat av alla avsnitt av Supersize vs Superskinny som jag nu gjort???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0