En dag med lite mat och bloggstrul

Hatar nya blogg.se!! Skulle lägga in några länkar till ett par bloggar jag börjat följa, men så gick det inte? Någon annan som har problem med blogg.se? Suck.

Idag har det åååterigen regnat. SUCK IGEN PÅ DET. Igår moffade jag ju som ni såg naturgodis. Så sjukt gott. Men idag var aptiten som bortblåst. Åt motvilligt lite scrambled egg till frukost/lunch (2 ägg) och sen "fastade" jag hela dagen fram tills nyss då jag åt en portion rågflingegröt med 1/3 skivad banan 1/4 skivat äpple, 1 torkad aprikos, 2 valnötter och 2 russin. Var inte ens hungrig, och särskilt gott var det inte heller för sojamjölken var slut. Buhu! Så onödigt så.



Kommentarer
Postat av: s.

Nej, det kommer absolut inte vara några problem och jag tycker inte du ska sluta med det heller! det blir ju en morot för att hålla motivationen uppe under veckorna =) dessutom krävs det ett överskott på 3500kcal för att man ska gå upp ett halvt kilo ;D den du, haha. kul att hitta till din blogg med :3 alltid kul att läsa nya, kramiiis

2012-06-18 @ 12:02:07
URL: http://spaceshipdreams.blogg.se
Postat av: s.

Det är helt beroende på hur lång, vad man väger och hur gammal samt hur aktiv man är i sin vardag. Har man mer muskler så ökar ju det också förbränningen. Jag vet att mitt BMR är 1700 kcal, det kan jag alltså äta och ligga i sängen samtidigt och proppa i mig utan att gå upp, så ska det vara iaf :P Sen så förbränner vardagsaktiviteter kalorier också men det tänker man inte på. Bara genom att sitta, stå och sånt där ju. diska, städa :) Jag vet iaf att jag "ska" äta 2200 kcal om dagen för att behålla den här vikten men aldrig i livet :P
Och ja, det är som du sa, 3500kcal i veckan. typ 500kcal extra om dagen.
kramisss

2012-06-19 @ 01:20:12
URL: http://spaceshipdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0