Dag 1

Ska som sagt köra LCHF i en vecka till att börja med och se hur det går. Men det borde gå helt ok, dt som blir jobbigt för mig är den höga fetthalten i allt = måste äta miniportioner verkligen.
Eller vad sägs om en handfull mandlar till middag?
Min frukost blev en halv avocado, två matskedar keso och ett ägg.

Lite som frukosten sett ut för mig i nån vecka nu. Jag märker STOR skillnad jämfört med mina tidigare grötdagar...håller mig mätt hela dagen! (Äter nästan aldrig lunch, bara frukost o middag).


Såå vad ska man äta till middag då? Sallad kanske? Haha. Ska försöka börja äta lite kött, kommer nog bli omöjligt annars. Men ska hålla det på en låg nivå, 1-2 gånger i veckan kanske.
Jag har rätt mycket problem med hyn och många sägs bli hjälpta av LCHF diet så det ska bli spännande o se om det ger resultat även för det.


Någon som kör LCHF eller som vet mer om det? Tips tas tacksamt emot.


Åååå jag som ÄLSKAR fil och yoghurt o flingor! Detta kommer kanske bli svårt ändå, dock har jag inte ätit yoghurt på hur länge som helst...det är "ångestmat" för mig.




OCH IMORGON
Mina vänner.........




Ska jag lägga ut mina mått här i bloggen. Jag tror jag behöver det som en pepp. Dock inte vikten för vågen och jag har inte kunnat närma oss varandra ännu.

Kommentarer
Postat av: TankarnaMotMig

Sv: Avocado ska jag verkligen börja med till frukost då, men ägg. jag får bara inte i mig det. Tyvärr... Något annat bra tips?

2012-06-04 @ 17:38:28
URL: http://tankarnamotmig.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har också funderat på LCHF men det skrämmer mig lite :/

2012-06-06 @ 17:00:06
URL: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0