Svar på kommentar o lite annat

Tragiskt att läsa din blogg... Man blir nedstämd över hur dåligt du verkar må, önskar verkligen att du kommer må bättre, men som du säkert redan hört x antal gånger så kommer du inte må bättre i längden utav att gå ner till låga 51 kg...Det är en falsk lycka och du är sjuk och jag hoppas hoppas att du inser det snart och slutar med förnekelse om att t.ex. fasta inte är farligt osv. Kram
 
Jag blir ledsen av att läsa din kommentar. varför? Jo för innerst inne vet jag ju det här. Och du belyser med ordet "tragiskt" hur jag har mått och känt mig, hur ledsen jag har varit. Det har nog varit ganska tragiskt. Jag vill tacka dig för att du skrev, det öppnar upp mina ögon :) Jag vill verkligen må bra och vara frisk, och det tror jag man kan vara även på 51 kilo. Jag har känt mig som "mest i min kropp" på vikten 50-51 kilo och jag vill nå dit igen. skillnaden nu och och då är att DÅ mådde jag fruktansvärt dåligt psykiskt och ville ner i vikt ännu mer (ett tag vägde jag runt 47). Idag när jag har sett bilder från 51-kilosperioden ser jag min drömkropp, jag tror ärligt inte jag skulle vilja vara benigare? Dock är känslan av att vara lätt och i "kontroll" väldigt beroendeframkallande. Den känslan kommer jag behöva stå emot när den dyker upp när jag nått min målvikt. Att inte fortsätta gå ner i vikt. Men den här gången kommer jag klara det.
 
Negativitet -> slänger jag härmed i soptunnan. Inga fler deppiga klagoinlägg över att saker gått skit osv. det hjälper mig inte att gå ner i vikt, eller med något annat heller för den delen. Nu är det POSITIVA TANKAR OCH KÄNSLOR from now on! är ni med mig? Vi kan ha den kropp vi trivs med och må bra. det tror jag på. Och försök att vara snäll med kroppen <3 Det tror jag är viktigt. Känner man sig tjock blir man inte smal. Känn dig smal, även om du vet att du har flera kilon kvar till målvikten. Tänk SMAL och BERÖM din kropp! Svårt jag vet men försök.
 
 







Kommentarer
Postat av: Nina

Vad glad jag blev att du inte blev arg eller liknande av min kommentar och intressant att läsa ditt svar. Har inte sett det ur den synvinkeln innan och kan på ett sätt förstå hur du menar, även om jag även har svårt att förstå det då jag inte är i "dina skor". Kram :)

2012-07-15 @ 13:54:19
Postat av: Caroline

Bra svar. Att vara frisk och nöjd, det är livet!
Hur lång är du? Blir så nyfiken. För 51 kan vara lite på en lång person men normalt på en inte lika lång person (ville inte skriva kort) haha
Kram<3

2012-07-15 @ 20:35:23
URL: http://carro6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0