TORSDAG DÅRÅ



En sak som jag stör mig otroligt mycket på är när man småätit av något och inte kan räkna ut kalorierna efteråt. SOm idag t.ex. åt jag gröt som vanligt till frukost, och det vet jag är ca 190 kcal totalt med linfrön mjölk och allt. Men sen var jag bortbjuden och åt en bit paj, inte mycket alls men den kändes fett onyttig och nu vet jag ju liksom inte alls hur mycket det innehöll och kan därför inte kalkylera om jag får äta någon middag alls??

Därför är det för mig enda säkra sättet att endast äta två mål mat om dagen och det är alltid frukost (gröt) och en liten portion till middag av whatever helst något nyttigt men om det inte går så en liten portion av det som bjuds.

SÅ idag alltså, gröt: 190 kcal (fiberhavregryn innehåller tydligen mer än rågflingor och havregryn, 140 kcal per 40 g färdig gröt?? + linfrön och lite pumpafrön och mjölk till detta så jag överslagsräknar till 190 )
Paj: ja hur mkt kan det ha varit då.....ahhhh stör mig så sjukt mkt. 200?? 250? 300? Vi säger 300 för säkerhets skull.

490 kcal totalt då idag....än så länge.
Vill bara bli smal nu nu nu nu nu orkar inte känna hur jeansen sitter åt när jag vet att de suttit helt pösigt innan.

Kommentarer
Postat av: e

sv: skönt att veta att man inte är ensam om att känna såhär.. kram på dig.

2012-01-06 @ 18:13:14
URL: http://truthbetoold.blogg.se/
Postat av: dess

Det är oerhört jobbigt! Och så lätt att det går överstyr :(

2012-01-07 @ 02:32:55
URL: http://donteatthat.blogg.se/
Postat av: S

Sv: Tack så mycket snälla du!



Ja, jag hatar också om man blir bjuden på nåt när man inte kan väga det eller vet exakt vad det innehåller, blä. Har urkasst ögonmått också.

2012-01-07 @ 16:49:07
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: e

ja, det är hemskt att inte kunna ha koll på vad man stoppar i sig, därför frösöker jag undvika att räkna så gott det går. svårt dock.. e

2012-01-08 @ 18:43:50
URL: http://truthbetoold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0