Snurriga tankar och kalorier för dagen

Hej heeej på er !
Jag har märkt en sak och det är att jag verkligen aldrig kan hoppa över frukosten! hur mätt jag än är, så GÅR det bara inte. varför?? det är som att det är enklare för mig att börja hetsa om jag typ fastar hela dagen och sen ska äta "lite" middag på kvällen, då kan det gå hur som helst. äter jag gröt på morgonen blir det som en "säkerhet"- fattar ni ? känner ni likadant?

En annan rätt viktig sak. Jag har mycket svårare att komma in i viktnergångstänket nu än för ett år sen. Jag undrar om det är för att jag lärt mig att tycka om mig själv mer nu, och därför får skuldkänslor gentemot mig själv när jag pressar min kropp för hårt? Det är sjukt jobbigt. Jag vill ner i vikt men får liksom dåligt samvete. skitirriterande! Jag försöker intala mig sj att det jag gör INTE ÄR FARLIGT. för jag dog ju liksom inte av att väga 10 kilo mindre? Är det någon annan som känner såhär eller är jag bara helt yr? har ju samma ideal då som nu, dvs. jag tycker det är snyggt med ett bmi under 16.....

Jaja.
Nu ska jag försöka räkna ut kalorierna till min middag.....ok.....
1 kycklingfile, LITEN - 130 kcal
1 bit haloumiost - shit vet inte!! får panik av detta. 90 kcal??
1 liten bit rotfruktsgratäng - gissar hej vilt nu... 100 kcal
grönsallad - 10 kcal
chilisås - 10 kcal
grillad paprika och majskolv - 100 kcal
440 kalorier till middag då.
Totalt idag: gröt+middag = 640 kalorier.
+ powerwalk -150 kcal =

490 kcal
Helt ok! Bra jobbat med tanke på helgens bravader.
Nu ska här drickas teeee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0