Powerwalk

Såååja hemma från powerwalken. Har en jävligt lugn söndag därav alla dessa inlägg! Märker ni att jag bloggar i skov? Haha! Antingen kan det gå ett par dagar emellan eller så skriver jag flera inlägg om dagen. Jaja! Man får passa på när skrivlust o tid finns.

Min Runkeeper app sa mig att jag förbränt 433 kalorier, och jag tror faktiskt det kan stämma för gick jääävligt snabbt! Sprang nästan hehe. Tog drygt en timme. Köpte en Cola Zero på Coop och gick hem.
Är fruktansvärt paranoid dock.....jag tänkte att alla jag mötte tänkte typ
"jaha kolla fetknoppen som försöker träna och så har hon köpt en Cola zero också som om det skulle hjälpa"


Hur som helst innebär detta -433+144 eftersom jag cyklade innan också. Och har än så länge bara ätit frukost! Roade mig dock med lite chew and spit på jobbet, det låg massa kakor framme och jag kunde inte hejda mig men sen när jag tuggade kände jag bara nä inte värt det så spottade ut. Sen tog jag en till, tuggade, spottade ut, en till en till en till. Så adderar nog 50 kcal sen till intag utifall jag råkade svälja något. Vet ni förresten om man får i sig några kalorier genom att bara tugga?? Ok jag kanske är helt dum i huvet men ja, det borde väl kunna "slinka ner" lite med saliven liksom? Hm.


Nu ska jag streama SKINS!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: S

När man tuggar maten börjar nedbrytningsprocessen direkt (kroppen är jävligt bra på att ta upp "näringen" vi stoppar i oss, det är bla därför bulimiker inte går ner i vikt av att spy) så i munnen är det främst proteinet i maten som bryts ner och tas upp, men även annat (jag är inte så himla insatt men det var det vi lärde oss i biologi B iaf)



Därför vågar jag inte alls med "tugga-spotta" grejen:/ Men så himla farligt är det säkert inte...



Kram:)

2012-04-30 @ 01:24:42
URL: http://jordgubbarochte.blogg.se/
Postat av: Alice

kanske tar man upp lite av näringen men det är bättre att tugga än att äta hela grejen iaf.

2012-04-30 @ 10:53:31
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0