Nattliga tankar

SKa fan göra en kategori som heter Nattliga tankar för sådana har jag ofta!
Anyhow... Återställde kodmallarna och nu ser bloggen tråkig ut igen, haha. Ska fixa till den så fort jag pallar!! xD
Kollar på "Älskling du har blivit en tjockis" och tycker att det är ett skittråkigt program. Börjar tröttna på Supersize vs superskinny också, uppläggen i varje avsnitt är liksom IDENTISKA, ok det är de ju i såna program men liksom...ah....nej. tips på tjockisprogram?? Blir såå pepp av dem! Och hjälper när jag känner för att äta, då kollar jag bara ngt sånt hehe.
-
Jag måste skärpa till mig nu. Mår så himla dåligt psykiskt just nu, är liksom inte nöjd med något i mitt liv. Och då tänker jag såhär: det finns vissa grejer jag inte kan göra ngt åt för tillfället, såsom mitt jobb. Jag måste jobba där nu. Även andra grejer som mina sociala relationer, är jag inte tillfredsställd med alls. känner besvikelse mot så många människor i min omgivning, men man kan aldrig ändra på en person, bara sitt eget bemötande mot dem.
-
Så vad är jag mer missnöjd med? Jo, min kropp. Och för att känna sig självsäker, glad och lycklig måste man vara nöjd med sig själv. självklart är det självförtroendet som spökar, men jag VET att jag skulle må så himla mycket bättre om jag vägde 10 kilo mindre. Jag vet, för jag vägde 50 kilo för ett år sedan, och även om allt inte var på topp runt omkring mig då heller så var jag säkrare på mig själv och nöjdare med min kropp.
-

Så varför sviker jag mig själv då gång på gång, dag efter dag, med att ÄTA???? Det är för mig själv jag gör det här, nu är det skärpning! En av de saker jag faktiskt KAN ändra på i mitt liv nu är vikten. Så varför gör jag det inte?
-
Jag försöker och försöker, tycker jag, men innerst inne vet jag att jag KAN göra mer.

-

Ok detta blev ett peptalk med mig själv, men jag behövde det.
Funderar på att skaffa en lösenordsskyddad blogg där jag ev. skulle kunna lägga upp lite bilder. Vi anorektiker är ju desperata efter bekräftelse och kommentarer på vårt yttre, eller vad säger ni? och ohälsosamt intresserade på hur andras kroppar ser ut. jaja så störd är man tyvärr. Men jag väljer det här livet, jag och ingen annan. Jag kan inte se ett liv utan min ätstörning, det är en del av mig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Ja, jag blir riktigt irriterad på det! Typ som när systemet flyttade här i stan och folk blev som tokiga och klagade på att det inte fanns nog med parkeringar utanför. Herregud, det finns gott om parkeringar typ 100-200 meter bort, GÅ för helvete! Kroppen är byggt för aktivitet och behöver det, oavsett ålder eller om man vill gå ner eller ej!



Javisst kan du det! Maila mig med en länk till FB eller skriv en kommentar, så får du lösen :) <3

2012-04-05 @ 09:56:32
URL: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0